ثبت سنتر

ثبت شرکت ثبت برند طراحی سایت

۸ مطلب در بهمن ۱۳۹۷ ثبت شده است

طراحی سایت خبری یا مجله خبری آنلاین


سایت‌های خبری و اطلاع رسانی از پربازدیدترین سایت‌های ایران هستند. نظر به رشد تعداد کاربران اینترنت در ایران و تولید لحظه ای خبر در جهان و به تبع آن عطش مخاطبان به دریافت سریع آن، یک سایت خبری ضمن برخورداری از ظاهری مناسب و ارائه اخبار و اطلاعات و صحیح و بدون غرض، می‌تواند مخاطبان زیادی در ایران داشته باشد.

بسته خبری همیارتوسعه، ضمن ارائه سامانه ای قدرتمند و در عین حال کاربری آسان برای تولید، انتشار و ویراستاری اخبار و محتوای گوناگون (خبر، خبر فوری، خبر تصویری، گزارش، مصاحبه و …) در سطوح دسترسی مختلف، از سرعت و امنیت بالایی نیز برخوردار است و پاسخگوی تمامی نیازهای وب سایت‌های خبری نظیر خبرگزاری و روابط عمومی‌ها خواهد بود تا حضوری مؤثر در فضای مجازی داشته باشند.

برای طراحی وب سایت خبری خود با طراح وب سایت گروه ماهان در ارتباط باشید.

۱۵ بهمن ۹۷ ، ۱۰:۱۴ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
maedeh ebadi

طراحی وب سایت

طراحی وب سایت

طراحی وب یک هنر است! طراحی وب سایت شما بینش کسب و کار شما را نشان می دهد. یک سخنرانی به خوبی شناخته شده است: “تصور اول، پایدار است”. در وب تکنولوژی ها، وب سایت شما اولین نهاد است که با بازدید کننده تعامل دارد، بنابراین وب سایت شما باید خودش صحبت کند!

وب سایت هایی که ما تولید می کنیم تمیز و تازه هستند، هر کدام منحصر به فرد طراحی شده اند. علاوه بر این، ما تلاش می کنیم تا اطمینان حاصل کنیم که تمام سایت های ما استانداردهای دسترسپذیری مورد نیاز کنسرسیوم جهانی وب را برآورده می کنند. وب سایت های ما در مرورگرهای رایج مورد استفاده در قطعنامه های مختلف صفحه نمایش تست شده اند.

ماهان مارکتینگ بالاترین تخصص را در طراحی سایت دارد.

۱۴ بهمن ۹۷ ، ۱۰:۰۹ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
maedeh ebadi

ثبت برند

ثبت برند

ثبت برند ، ثبت علامت ، برند یا نام تجاری همان نشان و علامتی است که به صورت فارسی یا لاتین در فعالیت های اقتصادی شرکت استفاده می شود

در تعریف قانونی، برند یا علامت تجاری، نشانی است که کالای تولیدی یا خدمات ارائه شده توسط یک شرکت را از کالاها و خدمات شرکت‌های دیگر متمایز کند. در اینجا منظور از نشان، هرگونه محتوای بصری است که محصولات را از هم متمایز کند. با توجه به این تعریف قانونی می‌توان گفت ثبت لوگوی محصول و خدمات که شامل نام آن باشد، نوعی برند به حساب می‌آید.

تمدید برند

تمدید برند ، طبق قانون اعتبار هر برند 10 سال میباشد . که 6 ماه قبل از تاریخ 10 سال آن باید علامت را برای 10سال دیگر تمدید کرد .

  • تا 6 ماه پس از تاریخ 10 ساله گواهی علامت هم طبق قانون قابل تمدید میباشد

مدارک مورد نیاز برای تودید علامت :

  1. کپی گواهی علامت
  2. کپی مدارک شناسایی مالک ، مالکین

انتقال برند :

مدارک مورد نیاز برای انتقال برند حقیقی

  1. اصل گواهی ثبت علامت
  2. صلح نامه توسط فروشنده برای انتقال برند در دفترخانه اسناد رسمی
  3. اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی فروشنده
  4. اصل و کپی شناسنامه خریدار

مدارک مورد نیاز برای انتقال برند حقوقی .

  1. اصل گواهی ثبت علامت
  2. صلح نامه توسط فروشنده برای انتقال برند در دفترخانه اسناد رسمی
  3. اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی مدیرعامل
  4. اصل و کپی مدارک ثبت شرکت
  5. اصل و کپی مدارک شناسایی خریدار

زمان انجام کار :

از زمانه ارسال نامه استعلام توسط دفترخانه به اداره مالکیت صنعتی بیت 45 تا 160 روز تا اتمام کار

۱۲ بهمن ۹۷ ، ۱۲:۲۷ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
maedeh ebadi

ثبت برند و علامت تجاری

ثبت برند و علامت تجاری

شرکت ها یا بنگاه های اقتصادی به منظور تمایز کالاها و محصولات خود از سایر شرکت ها اقدام به اختصاص نشان یا علامتی تحت عنوان علامت تجاری ، به نام شرکت خود می کنند. این علائم می توانند به شکل اختصاصی و یا به شکل جمعی مورد استفاده قرار بگیرند . علامت تجاری اختصاصی محصولات یک شرکت خاص را معرفی و از سایر شرکت ها متمایز می کند و علامت تجاری جمعی علامتی است که در اظهارنامه ثبت معرفی می شوند و می توانند مبدا محصول و یا هرگونه خصوصیات دیگر محصول مانند کیفیت کالا با خدماتی را که از این علامت استفاده می کنند را  تحت نظارت مالک علامت ثبت شده نشان دهند .
در واقع ثبت علائم تجاری به شرکت ها کمک می کند تا محصولات خود را از سایر شرکت ها تمایز بخشیده و از آن  برای بازاریابی و ایجاد وجهه و شهرت استفاده کنند و چون این علامت معرف شرکت و محصول آنهاست در راستای بهتر شدن هر چه بیشتر کیفیت و خدمات ثانویه محصولاتشان تلاش کنند . ضمن اینکه می تواند باعث درآمد های ثانویه نیز برای شرکت بشود مانند اجازه استفاده از علامت تجاری ، اعطاء نمایندگی های رسمی ( که جزء ضروریات توافقنامه ها اعطا ء نمایندگی نیز می باشد ) ، فروش علامت تجاری و یا حتی دریافت تسهیلات بانکی و …

با ثبت علامت تجاری ، شرکت ها در خصوص محصولات و خدمات خود حق انحصار پیدا می کنند و طبق قانون هیچ شرکت ثانویه ای نمی تواند تا تاریخ اعتبار این علامت تجاری از آن بصورت مستقیم و یا غیر مستقیم استفاده نمایند. ضمن اینکه تاریخ اعتبار هر علامت تجاری از تاریخ تسلیم اظهارنامه به مدت 10 سال می باشد که با پایان اعتبار و پرداخت هزینه قابل تمدید برند می باشد.

۱۲ بهمن ۹۷ ، ۱۲:۱۹ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
maedeh ebadi

مراحل ثبت علامت تجاری چیست؟

مراحل ثبت علامت تجاری چیست؟

پس از تعیین دیدگاه ها و خواسته های خود و انتخاب طراح که می تواند توسط طراح داخلی و یا خارجی شرکت انجام شود باید طرح مورد نظر خود را آماده نمایید. در ادامه ویژگی های یک طرح یا علامت تجاری خوب و قابل قبول را شرح  می دهیم . پس از تعیین علامت تجاری مورد نظر خود باید مدارک و مستندات مورد نیاز برای ثبت را تهیه کرده و ارائه نمایید .

مدارک مورد نیاز برای ثبت علامت تجاری

اشخاص حقوقی

  • یک نسخه کپی از آگهی تاسیس ، هر نوع تغییرات مانند تغییر نام ، آدرس و تغییر مدیر عامل و همچنین روزنامه تاسیس به همراه درج تغییرات
  • یک نسخه کپی از مجوز های شرکت شامل پروانه بهره برداری و جواز تاسیس

تبصره : چنانچه مجوزی به نام شرکت وجود ندارد و شرکت رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل به صورت شخصی داشته باشند برای ثبت قابل قبول می باشد .

  • کپی کارت بازرگانی به نام شرکت یا مدیر عامل شرکت
  • کپی شناسنامه و کارت ملی مدیر عامل شرکت
  • ارائه یک نمونه از علامت تجاری مورد تقاضاد در ابعاد 10*10
  • مهر شرکت

اشخاص حقیقی

  • کپی شناسنامه و کارت ملی متقاضی
  • کپی جواز کسب و یا هرگونه مجوز فعالیت
  • کپی کارت بازرگانی به نام متقاضی
  • یک نمونه از علامت تجاری مورد درخواست در ابعاد 10*10

در خصوص علامت تجاری

هر چند ارائه این اطلاعات ممکن از باعث رنجش برخی از همکاران شود  ولی حقیقت این است که باید شما تمامی مراحل ثبت علامت تجاری و باید ها و نباید های آن را بدانید و بشناسید تا در صورتی که در هر مرحله برای ثبت شما مشکلی پیش آمد اعتماد خود را به مشاورین و متخصصین در صورتیکه متخصصان و مشاوران کار شما را پیگیری می کنند از دست ندهید.

علامت تجاری با نام های مختلف شناخته می شود که همگی در اصل یکی هستند و تفاوتی در نوع آنها وجود ندارد . این علائم با نام های علامت تجاری ، ثبت برند ، لوگو و نام تجاری شناخته می شوند . اما شکل تجاری متفاوت است. شکل تجاری مانند بطری نوشابه و قوطی آب میوه و … می باشد ولی باز هم شرایط و فرآیند ثبتی آنها یکسان است .

۱۱ بهمن ۹۷ ، ۱۰:۲۸ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
maedeh ebadi

هدف از ثبت آرم تجاری چیست؟

هدف از ثبت آرم تجاری چیست؟

آرم یا همان برند تجاری مولفه یک شخصیت حقوقی و یا حقیقی است برای تمیز دادن محصولا و خدمات خود از محصولات و خدمات شرکت ها و ارگان های دیگر بخصوص شرکت ها و سازمان هایی که محصولات هم ردیف و مشابه با محصولات آنها را تولید می کنند .  ثبت برند یا علامت تجاری حق مسلم پدید آورنده این برند می باشد و نباید هیچ شخص حقیقی و یا حقوقی دیگر به خود این اجازه را بدهد که از اینبرند برای خود و یا در راستای اهداف خود استفاده نماید .

 اما سوابق و مستندات بسیاری وجود دارد که نشان می دهد با بدست آوردن کمی آوازه و شهرت افرادی به منظورهای مختلف اقدام به استفاده و یا سوء استفاده از آن برند می نمایند. برخی در تلاش برای آسیب رساندن به وجهه برند ، برخی به دنبال فروش محصولات نامرغوب و بی کیفیت خود با استفاده از برند خوب ، برخی به دلیل نا آگاهی و …

لذا ثبت برند و ثبت علامت تجاری در واقع برگ برنده صاحب برند است که او تنها دارنده حق اختیار و انحصار برند بوده و اجازه استفاده و سوء استفاده از آن را به کسی ندهد. همانگونه که شما اجازه نمی دهید کسی از اطلاعات شخصی شما در کارت ملی و شناسنامه شما برای مقاصد خود استفاده نماید برای محصولات خود نیز نباید این اجازه را به بهای کم بفروشید.

آرم تجاری ضمن حصول اطمینان به صاحب برند برای او به عنوان یک حقوق انحصاری شناخته می شود که با شناخت کالاها و خدمات و یا با اجاره دادن به دیگران در ازاء اجاره بها و یا دریافت مبلغی برای صاحب برند درآمد زا  و شهرت آفرین می باشد .یعنی صاحب برند می تواند پس از کسب کمی شهرت در دنیای تجارت و رقابت تحت قراردادی و با قیمت مورد نظر خود استفاده از برند و علامت تجاری خود را به دیگران نیز واگذار نماید. البته باید در این خصوص وسواس و حساسیت زیادی به خرج داد تا خدایی نکرده این قرارداد ابزار شکست شما و نابودی شهرت خود شما نشود. به این منظور باید از ابزار های کنترلی مناسب استفاده نموده و اعلام نمایید پس از اطمینان از صحت و کیفیت کالا اجازه استفاده از برند شما را روی محصولات خودشان دارند .

  علامت تجاری در هر کشوری توسط نهادی با پرداخت مبلغی ثبت و از آن محافظت می شود .مدت زمان اعتبار و محافظت از این علائم نیز در همه کشور ها متفاوت بوده که این مدت در ایران از زمان تسلیم اظهارنامه 10 سال تعیین شده است . با نگاهی کلی تر علامت تجاری به شخصیت حقیقی و یا حقوقی رسمیت بخشیده و با دادن سود اقتصادی به صاحبین خود در سطح جهانی سرمایه گذاری می کنند و باعث ترویج این ابتکار و فرهنگ می شوند . ثبت علامت تجاری همچنین باعث می شود تا تلاش رقبای غیر منصف و متقلبان ناکام مانده و نتوانند محصولات و خدمات نا مرغوب خود را با استفاده غیر قانونی از برندسایر رقبای خوش نام خود به فروش رسانده و باعث بد نامی آنها شوند . این نظام همچنین باعث آگاهی و سرمایه گذاری بیشتر برای تولید و فروش کالاها و خدمات در سایه اعتماد بیشتر و در منصفانه ترین شرایط می شود و راه تجارت بین المللی را هموار تر خواهد کرد .

۱۱ بهمن ۹۷ ، ۱۰:۲۰ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
maedeh ebadi

برند یا علامت تجاری چیست؟

برند یا علامت تجاری چیست؟

علامت تجاری که به برند یک محصول و خدمت نیز معروف است در واقع آرم تعیین شده و مشخصی است که تولیدات ، کالاها و خدمات مخصوص یک شخص حقیقی و یا حقوقی با آن شناخته می شوند و همین امر باعث تمایز کالاها و خدمات این شخص از سایر اشخاص و بخصوص هم صنفی های او می شود . این علامت نشات گرفته از زمان های دور یعنی زمان باستان می باشد. در زمان باستان صنعت گران پس از ساخت کالاهای خود امضاء یا علامتی را بر روی آن اثر هنری و کاربردی خود ثبت می کردند تا دیگران با دیدن این علامت سازنده آن را بشناسند . این علامت ها در طول تاریخ تغییرات زیادی را تجربه کرده تا به شکل امروزی خود درآمده است .امروزه به منظور حفاظت از این علائم آنها را در یک سیستم کشوری و جهانی ثبت می نمایند. این علائم به مصرف کننده کمک می کند که با توجه به این علامت در تشخیص کالاها و خدماتی که مد نظر دارد گمراه نشده و بتوانند با شناخت علامت در واقع تولید کنند یا ارائه دهنده خدمت را شناسایی و از خدمات و تولیدات آن بهره ببرند .

همانگونه که قبلا اشاره شد علامت تجاری هویت و شناسنامه محصولات و خدمات شما نه در ایران که در کل جهان می باشد. یک برند خوب برندی است که ضمن معرفی خدمات و محصولات شما شهرت و بازار خوبی را هم برای شما فراهم نماید . چه بسیار افرادی که ابتدا برای انتخاب تامین کننده خود به برند و نشانه تجاری آنها توجه کرده و وجهه آنها را تشخیص می دهند.

به راحتی می توان این موضوع را در دنیای امروز و با تکنولوژی های امروزی مثالی ساده زد. همانگونه که شما برای معرفی خود در دنیای مجازی و یا شناساندن خود به دوستانتان در شبکه های مجازی تلاش می کنید عکسی را برای پروفایل خود انتخاب نمایید که هم شما را به خوبی برای انها معرفی نمایند و هم شخصیت خود را در آن تعریف نمایید . توسط همین عکس بسیاری از افراد دیگر به سمت شما ترغیب و یا از سمت شما گریزان می شوند . پس عکس دنیای مجازی هر فرد علامتی است برای معرفی فرد و برند و علامت تجاری نیز نشانی است برای معرفی محصولات و خدمات فرد.

با توجه به اینکه ثبت علامت تجاری و ثبت برند ابزاری است برای تفکیک و تمیز محصولات و خدمات شما از سایر رقبا و شرکت ها و همین علامت تجاری محصولات شما را در دنیای فعالیتتان معرفی می نماید باید علامتی را انتخاب نمایید که محصولات شما را تعریف و به خوبی بدون استفاده از برند های مشابه تمیز دهند .

۱۱ بهمن ۹۷ ، ۱۰:۱۰ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
maedeh ebadi

چرا باید از ثبت حقوقی علامت تجاری حمایت کنیم ؟

چرا باید از ثبت حقوقی علامت تجاری حمایت کنیم ؟

با اینکه اکثر کسب و کارها به اهمیت استقاده از علائم تجاری به منظور تمیز دادن محصولات‎شان از محصولات رقبا پی برده‌اند، همه آنها اهمیت حمایت از علائم تجاری از طریق ثبت را درک نکرده‌اند.

پس از ثبت برند طبق قانون ثبت علائم تجاری شخص/شرکت حق انحصاری پیدا میکند، بموجب آن می‌توانید از عرضه کالاهای یکسان یا مشابه توسط اشخاص ثالث تحت علائم تجاری که عین یا به طریق گمراه کننده‌ای مشابه علامت تجاری شما هستند جلوگیری نماید.

اگر علامت تجاری ثبت نشود، شرکت‌های رقیب از همان علامت یا علامتی که شباهت آن با علامت مزبور به اندازه‌ای است که موجب گمراهی خواهد شد برای همان کالا یا کالاهای مشابه استفاده خواهند کرد و در نتیجه سرمایه‌گذاری در بازاریابی یک محصول ممکن است به هدر رود. اگر یکی از رقیبان از علامت تجاری یکسان یا مشابه علامت تجاری استفاده کند، ممکن است مشتریان تصور کنند آن محصول متعلق به همان شرکت است و در نتیجه کالای رقیب را خریداری کند. این امر نه تنها سود شخص/شرکت را کاهش خواهد داد و مشتریان را گمراه خواهد کرد بلکه به شهرت و وجهه آسیب خواهد زد – بخصوص اگر محصول رقیب کیفیت نازلی داشته باشد.

با توجه به ارزش علائم تجاری و اهمیتی که یک علامت تجاری ممکن است در تعیین میزان موفقیت یک محصول در بازار داشته باشد، تضمین اینکه در بازارهای مربوط به ثبت رسیده باشد بسیار ضروری است.

بعلاوه، تفویض اجازه استفاده از یک علامت تجاری ثبت شده به شرکت‌های ثالث بسیار آسان‌تر است و در نتیجه می‌تواند منبع درآمد بیشتری برای شرکت/شخص بوجود آورد یا اساس انعقاد یک موافقت‌نامه اعطای نمایندگی فروش باشد.

گاهی اوقات، یک علامت تجاری ثبت شده که در میان مشتریان از شهرت خوبی برخوردار است. ممکن است به منظور دریافت منابع مالی یا وام از موءسسات مالی استفاده شود که بطور فزاینده‌ای از اهمیت علائم برای موفقیت کسب و کار آگاه می‌شوند

۰۶ بهمن ۹۷ ، ۱۱:۰۳ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
maedeh ebadi